Siirry suoraan sisältöön

On hyvien uutisten aika!

Heinäkuussa 1969 tapahtui maailman ensimmäinen miehitetty kuulento, jolloin astronautti Neil Armstrong astui ensimmäisenä Kuun kamaralle. Suorassa tv-lähetyksessä Yhdysvaltojen presidentti Richard Nixon huudahti: ”Tämä on suurin päivä ihmiskunnan historiassa”.

Samassa lähetyksessä oli myös vieraana evankelista Billy Graham joka muistutti presidenttiä luomisesta, Jeesuksen syntymästä, ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta!

Ihmiskunnan historian suurin päivä ei ollut se, kun ihminen kävi kuussa vaan se, että Jumalan poika astui alas taivaasta ja syntyi tänne ihmiseksi. Jeesuksen sovitustyö pitkäperjantaina ristillä ja Hänen ylösnousemuksensa kolmantena päivänä siitä on keskeisin tapahtuma ihmiskunnan historiassa. Silloin avattiin ovi, josta ihminen voi käydä sisälle Jumalan valtakuntaan. Tuo ovi on avoinna vielä tänäänkin.

Monelle pääsiäinen merkitsee muutamaa vapaapäivää töistä tai koulusta ja pientä hengähdystä arjesta. Minulle pääsiäinen merkitsee tietoisuutta, että Jumala rakastaa minua. Minulle se merkitsee iankaikkista vapautta synnistä ja kuolemasta. Minulle se merkitsee elämää Jumalan yhteydessä. Minulle se merkitsee toivoa ja rauhaa. Jeesus sanoo Matt. 11:28 Tulkaa minun luokseni, kaikki te, jotka teette raskasta työtä ja kannatte taakkoja, niin minä annan teille levon.

Mika Tapio

Seurakunnanjohtaja, Porin vapaaseurakunta