Kuoleman varjon maassa asuville loistaa valkeus

Jes 9:1 Kansa, joka pimeydessä vaeltaa, näkee suuren valkeuden; jotka asuvat kuoleman varjon maassa, niille loistaa valkeus

Tämä Jesajan ihmeellinen profetia annettiin n. 700 vuotta ennen Jeesuksen syntymää. Israelin kansa eli pakkosiirtolaisuuteen joutumisen uhan alla.  Sotilaallinen uhka oli olemassa, taloudellisesti oli vaikeaa ja jatkuva epävarmuus kaikesta stressasi ihmisiä.

Vuosi 2021 on ollut jälleen kaikille inhimillisessä mielessä vaikea vuosi. Välillä näytti koronatilanteenkin kohdalla jo paremmalta mutta syysiltojen pimetessä sekin on mennyt pahempaan suuntaan. Kuoleman varjo on tummentanut kaikkien arkea. Mistä ihminen näkisi toivon pilkahduksen?

Jumala ei ole jättänyt maailmaa oman onnensa nojaan. Jeesus on se valkeus, josta Jesaja jo profetoi. Jeesuksesta sanotaan Joh 8:12 ”Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus”

Vaikka olosuhteet olisivat kuinka pimeät, ihmisen ei tarvitse peloissaan ja hapuillen kulkea. Hyvä Paimen Jeesus sanoo lohduttavasti psalmissa 23: 4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani.

Tällaisen aikana meidän on tärkeää yhä lujemmin turvautua Jeesukseen ja Hänen Sanaansa.

2.Piet 1: 19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.

Mika Tapio, seurakunnanjohtaja, Porin vapaaseurakunta

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *